Mercedes-Benz

Olga Witman - Prezes Zarządu.

Z Olgą Witman na potrzeby magazynu Mercedes-Benz Transport rozmawiała Magdalena Tokarska-Romańska.

Pani recepta na sukces?

Gdyby tylko taka istniała (śmiech)… Według mnie sukces to wypadkowa szczęścia, ciężkiej pracy i niezwykłej konsekwencji w realizacji celów.

Czy częścią Pani planów zawodowych było związanie się z marką Mercedes-Benz?

Oczywiście, ponieważ jest ona synonimem prestiżu i luksusu. Przy czym współpraca z Mercedes-Benz to nie tylko sposób na zarabianie pieniędzy. To styl życia zawodowego, a moje od 15 lat jest związane z tą marką. Salon Witman to poniekąd kontynuacja biznesu motoryzacyjnego mojego taty. Firmą kieruję z mężem, a nasze dzieci marzą, żeby pracować razem z nami. Tak więc Mercedes-Benz staje się naszą rodzinną tradycją (śmiech).

Co dla Pani oznacza świat Mercedesa?

Jestem dumna z możliwości współpracy z tak wymagającą marką. Świat Mercedesa to dla mnie możliwość samodoskonalenia i podejmowania fascynujących wyzwań. Dzięki kooperacji z Mercedes-Benz, a szerzej z Daimlerem, rozwijamy się jako organizacja, a nasi pracownicy ciągle podnoszą swoje kwalifikacje. Znajduje to odzwierciedlenie w branżowych zmaganiach. Zespół serwisowy salonu Witman jest jednym z finalistów konkursu „AfterSales Team of the Year 2011”, wyłaniającego najlepsze w Polsce stacje serwisowe Mercedes-Benz. Do naszego sukcesu przyczyniło się zaangażowanie i ogromne doświadczenie pracowników. Jesteśmy najdłużej działającym serwisem marki Mercedes-Benz w Trójmieście i cieszymy się zasłużonym zaufaniem klientów. Każdego dnia udowadniamy im, że oferujemy więcej niż tylko usługi naprawcze. Spełniamy oczekiwania nawet najbardziej wymagających właścicieli aut ze srebrną gwiazdą, ponieważ stawiamy na intensywne szkolenie pracowników i bezwarunkową uczciwość w biznesie. W minionym roku znaleźliśmy się także w pierwszej trójce Rankingu Gwarancyjnego Serwisów Mercedes-Benz. Jesteśmy w ścisłej czołówce kolejny rok, co potwierdza stosowanie się przez nas do wymagań producenta, skuteczność przeprowadzanych napraw i wysoką jakość wykonywanych zadań przez wszystkich pracowników serwisu, mających styczność z procedurami gwarancyjnymi i reklamacyjnymi.

Co oprócz uczciwości i rzetelności pomaga przetrwać krążący nad Europą kryzys branży motoryzacyjnej?

Żeby nie wypaść z rynku, trzeba również udoskonalać ofertę. Dlatego skupiamy się na szczegółach, poprawiamy wewnętrzne procesy i wsłuchujemy się w głos klientów, by móc im zaoferować to, czego niema konkurencja. Poza tym przyczyną niepowodzeń w biznesie jest brak strategii. Tego o nas powiedzieć nie można.

Dealerzy często mówią, że sprzedawca sprzedaje auto raz – a serwis robi to za każdym razem, gdy klient ma jakiś problem. Co mogą Państwo zaoferować w zakresie serwisu i obsługi posprzedażnej samochodów dostawczych?

Oferujemy swoje ponad 20-let nie doświadczenie w zakresie serwisowania pojazdów marki Mercedes-Benz. Zapewniamy klientom pakiety mobilnościowe, prowadzimy serwis ogumienia, posiadamy linię diagnostyczną, własną blacharnię i stację kontroli pojazdów. Sprzedajemy oryginalne części i akcesoria Mercedes-Benz, umowy serwisowe oraz ubezpieczenia. Kompleksowo likwidujemy szkody.

Co Pani zdaniem wyróżnia serwis Witman?

Klienci oczekują dzisiaj pełnej fachowości. Wyposażenie, narzędzia i sam warsztat to za mało. Najważniejsi są ludzie i ich specjalistyczna wiedza. Tę nasi pracownicy pozyskują dzięki intensywnym szkoleniom e -lerningowym, podążając za nowościami i zmianami, a także przy wsparciu profesjonalnego Centrum Szkoleń Mercedes-Benz w Polsce i zagranicą. Korzystamy z wymiany doświadczeń technicznych, konsultując skomplikowane przypadki i weryfikując swą wiedzę. To ona daje przewagę.

Jakie argumenty przekonują właścicieli firm, że samochód dostawczy warto serwisować w ASO?

Świadczymy usługi na poziomie, który zapewnia klientom bezpieczne i pewne wykorzystanie samochodów w ich biznesie. Jakość ma znaczenie. Oferowane przez nas części zamienne Mercedes-Benz zdecydowanie górują nad częściami innych producentów w zakresie wytrzymałości, efektywności i zużycia. Tańsze rozwiązania to pozorna oszczędność. Ceny naszych usług dla samochodów dostawczych udało nam się od dwóch lat utrzymać na niezmienionym poziomie. Stosowane w naprawach oryginalne części objęte są 24-miesięczną gwarancją, a regularnie wykonywane przeglądy w ASO zapewniają klientom pakiet mobilnościowy gwarantujący m.in. holowanie pojazdu, pomoc na drodze, samochód zastępczy, transport dla kierowcy czy odbiór i dostawę pojazdu. W przypadkach losowych wspieramy długoletnich i lojalnych klientów, angażując swój budżet w naprawę pojazdu, nawet gdy nie jest już objęty gwarancją. Świadczymy usługi serwisu w trybie 24h, będąc zawsze w gotowości. Nasza niezawodność jest tu kluczowa – dzięki niej kierowcy i ich pojazdy mogą działać bezpiecznie i ekonomicznie.

A czego mogą spodziewać się po serwisie Witman klienci, którzy dopiero wchodzą w świat marki Mercedes-Benz?

Indywidualnego podejścia do ich potrzeb i bliskiej relacji z rodzinną firmą o ugruntowanej pozycji rynkowej. Moja maksyma zawodowa brzmi: „Nie duży serwis jest lepszy, to lepszy jest lepszy”. A my chcemy być najlepsi.

Olga Witman – Prezes Zarządu Witman Sp. z o.o., dealera marki Mercedes-Benz, znajduje się na prestiżowej liście 100 najbardziej wpływowych kobiet biznesu w Polsce. Ranking stworzony został przez „Puls Biznesu” i promuje wśród polskich bizneswoman etyczne zachowania biznesowe oraz podstawy wspierające rozwój przedsiębiorczości lokalnej.